Web Analytics

Nuffnang

Saturday, December 11, 2010

kenapa??


Kenapa?? 

Perlu ke suami ade perempuan lain? perlu ke isteri ade lelaki lain? perlu ke tunang ade orang goda? perlu ke pakwe ade orang rampas? Kenapa semua ini terjadi?? Satu aje..kalo bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi...

Sinis saja bunyinya kan... tapi itulah kenyataan yang mungkin berada di sekeliling kita tanpa kita sedari. Secara logiknya perumpamaan "bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi" itu memang amat benar. "Masakan pokok bergoyang kalau tak ditiup angin" Lain lah kalau ade orang goncang pokok tu ok!! Berbalik pada peribahasa tepuk amai-amai bertepuk sebelah tangan tak akan berbunyi tu, aku nak jelaskan kat sini bahawa aku tak menyokong penuh langsung perbuatan tersebut.

Yang pihak menggoda dh tentu salah, sbb menggangu-gugat hak terpelihara orang lain, yang pihak sedia digoda pegi melayan sape suruh??!! Ni yang tiba-tiba nk jadi encik musang berapi ni... Wahai lelaki-perempuan diluar sana, tolonglah jadi seorang yang bermaruah. Daripada ganggu dan menghancurkan hubungan suci lagi murni orang lain, baik kamu buat amal ibadat yang tak berapa nak ada tu ye..

Sekian terima kasih!!

*ikhlas dari pencinta alam semesta*

6 comments:

  1. saya sokong kamu.....
    saya sangat sakit hati ngan seorg penggoda yg xreti2 nk hormati hak org len...
    arghhhhh saya sakit hati sgt2..

    ReplyDelete
  2. @_chenta^moimoi_tulaa..napelaa ade manusia macam ni kan..kan..

    ReplyDelete
  3. @jinkamenhahaha... kalo yg dahi tu patut hantuk ke dinding je.. lg sedap bunyi die kot.. ;)

    ReplyDelete
  4. it's life hanny. 7 tahun i makan hati dengan my ex-fiancee sebab ni. And now i accidentally jadi orang ketiga. End up i back off. Sungguh i tak faham kenapa perlu ada lelaki tak setia and perempuan heartless. Tapi itulah hidup. I just dun have the heart to be a bitch, break up relationship orang. Walaupun lelaki terkinja-kinja sanggup ceraikan bini. wut a life!

    Read this dear 'Men are from Mars, Women are from Venus'.I'll make a review on it soon. We share okie.

    ReplyDelete
  5. @zuhurmm..kite taw ape zu rs..before this kene rs mcm2 dl..kene ngs2..kene kecewa..frust tertonggeng2 terbalik2.. and maybe skrg my luck br muncul and jumpe ngan my fiance.. so now, bl org sekeliling yg rs mcm tu, rs so sakit ati yg amat sgt.. wtfish laa dorg tu.. sangat kurang di ajar ok!!

    ReplyDelete