Skip to main content

Check up lagi


Macam biasa pagi-pagi dah terpacak depan pintu masuk klinik kesihatan. Lepas dapat no giliran duduk-duduk kejap. Lepas tu no dipanggil amik tekanan darah dan berat badan. Lepas tu amik ujian air kencing. Tunggu pemeriksaan daripada nurse. Semua macam biasa. Tapi kali ni, waktu pemeriksaan oleh nurse kene ceramah baik punya. Apa lagi. Pasal kenaikan berat badan laa.. Hadoii... Dok main kira-kira dengan nurse tadi..

Nurse bising.. dalam masa  3 bulan berat aku naik 10kg.. Huaaa... nurse sangat terkejut dan terus memberikan aku satu kuliah free. Terbaik... Lepas dpt nasihat berbakul-bakul, aku tunggu giliran untuk pemeriksaan daripada doktor pulak. Doktor tak banyak cakap, dapat nasihat sikit, lepas tu ye kan aje apa yang nurse catatkan.

Lepas tu g amik suntikan kancing gigi yang ke-2. Sakitnya ya Allah.. nurse ajak borak-borak lepas tu chupp!! Adoii..mak!! Aku menjerit... Sakit.... Naik ke Klinik gigi di  tingkat atas. Tapi dorang tak terima sebab appointment dah penuh. Kene pergi hari lain.. Huuu..sadis..sadis.. Next appt 5/1/2012 - Scan. 6/1/2012 - MGTT (minum air gula). 10/1/2012 - check up. Wahh.. Penuh jadual bulan Januari nanti.

Balik tu ingat nak g scan baby. Kami terus ke Poliklinik UKM. tapi Dr Rizal dan Dr Fazilah tak ada. Nurse suruh datang hari lain. Tak puas hati aku ajak suami ke KPMC di Kajang. Lepas amik nombor tunggu kejap no dipanggil. Aku discan oleh Dr Jamil. Pakar sakit puan. Tak banyak cakap doktor ni. Scan sekejap..dah. Dia bagi print paper tu lepas tu senyap aje. Aku yang teruja tengok scan 3D tu terus lupa nak tanya, apa jantina baby dlm perut ni. Adoiii... Next appt di KPMC Kajang 9/1/2012.


*semoga dipermudahkan segalanya..doakan untuk aku ye kawan-kawan..*



Comments

Popular posts from this blog

Dalam Kenangan | Dr. Rasmani Md Zin

Sabtu 6/6/2020 jam 430 petang, dapat whatsapp dari group family. Paklang pengsan di klinik. Dalam hati aku mesti paklang letih bertugas. Kurang rehat barangkali.  Aku cuba call Nabiha. Panggilan tak berjawab. Aku call pula Arif. Arif jawab panggilan sambil tersedu. Lain macam ni. Dia cakap tunggu doktor cek. Paklang masih  belum sedarkan diri lagi. Allah.. aku dah tak sedap hati. Aku pesan apa-apa nanti update dalam group family Semenyih. Nabiha return call semula. "Kakly..." dia menangis kuat.. Aku sabarkan dia. Pulse paklang dah tak ada. Tunggu official dari doktor". Aku diam. Tak mungkin. Aku berharap doktor akan cuba yang terbaik untuk sedarkan paklang.  Aku call mak . "Mak, paklang pengsan kat klinik. Dah dibawa ke HUKM". Aku cuba ringkaskan info.  Mak dah tak tentu arah. Allah..allah dengar mak mengucap. Aku cakap tunggu berita dari Arif, Mak kata ok. Mak tunggu. Jam 500 petang, Arif update di group family Semenyih. "Assalam, dukacita dimaklu

0ffiallly engaged..♥‿♥

~aku bahagia~ ♥‿♥ aku gembira.. ♥‿♥ gadis manis yg manja ♥‿♥  dari kekasih kepada kekasih ~Norezuwan ♥♥ Yusmalaily~