Skip to main content

SANDING | SHIELA | ZAKI


Hari Ahad aku dan en suami ke Sri Petaling. Menghadirkan diri ke Majlis Persandingan kawan kelas aku masa kat Sekolah Teknik Kajang. Shiela & Zaki suaminya. Adelah jumpa dengan kawan-kawan kelas yang memang dah lama tak jumpe kan. Meriah bertul.. dah lama tak bergurau.. :)

pengantin baru tiba
shiela & zaki
makan beradab

nora, iman (bakal pengantin) & aku

geng teknik kajang
Balik dari kenduri terus balik Sentul. Adik ipar aku suruh amik jeruk asam yang di beli dari Pineng. Ok sedap.. Tak kelat atau masam macam selalu aku rasa. Kira kenelah dengan tekak mak buyung ni. Thanks Asni. Ingat gak kat along. Hehehe..

Otw balik konon nak g cari Burger Bakar (diwar-warkan dekat FB) kat area Wangsa Maju.  Pusing satu seksyen 4 ngan 5 tak jumpa-jumpa. Putus asa aku ajak en suami balik. Lagipun dah nak hujan. Takut Kajang banjir macam Jumaat lepas. Sampai kat Jalan Pahang dah start jem. Kereta tak bergerak langsung nak ke Bulatan Pahang tu. Aku suruh en suami ikut jalan dalam Titiwangsa. Ingat nak ikut shortcut, skali ade satu jalan tu tak boleh lalu sebab ade pokok hempap kereta dan khemah besar tumbang. Ayoo... mesti pasal angin kuat tadi. Kami terpaksa ikut jalan lain keluar tepi Istana Budaya juga. Sampai sana, aku tengok beberapa kenderaan berhenti tepi. Rupanya dari Bulatan Pahang nak ke Jalan Tun Razak (Depan Pusat Derma Drh Negara & Istana Budaya) ade pokok besar tumbang tengah-tengah jalan. Tak pasti ade kenderaan atau tak dibawah pokok yang tumbang tu. Aku dan en suami meneruskan perjalanan dengan berhati-hati. Tapi selepas terowong di Jalan Tun Razak tu ade sisa-sisa kesan pokok tumbang di tepi jalan. Kami terus rasa kecut perut. En suami terus memandu dengan penuh konsentrasinya.

Tiba di Kajang aku berharap tak lagi jumpa benda-benda yang menakutkan. Aku penat. Tapi sewaktu sampai depan Sekolah Tinggi Kajang, lane ke arah Semenyih telah dihala ke lane sebelah arah Kajang. (Terpaksa share lane) Rupanya ade sebuah lagi pokok yang tumbang. Ya Allah..aku betul-betul rasa tak sedap hati. Mungkin berlaku ribut sekejap td. 3 kes pokok tumbang aku jumpa dalam satu hari. Aku sempat ambil video piahk Rescue 999 dan pihak polis membersihkan pokok tumabng di Kajang saja. Nak tunjuk kat abah dan mak. Balik selepas maghrib aku makan, online sekejap dan terus berbaring. Hari yang sangat meletihkan.

*Minggu depan ade lagi 3 jemputan kahwin. Harap-harap sempat untuk kami hadirkan diri*


Comments

Popular posts from this blog

Dalam Kenangan | Dr. Rasmani Md Zin

Sabtu 6/6/2020 jam 430 petang, dapat whatsapp dari group family. Paklang pengsan di klinik. Dalam hati aku mesti paklang letih bertugas. Kurang rehat barangkali.  Aku cuba call Nabiha. Panggilan tak berjawab. Aku call pula Arif. Arif jawab panggilan sambil tersedu. Lain macam ni. Dia cakap tunggu doktor cek. Paklang masih  belum sedarkan diri lagi. Allah.. aku dah tak sedap hati. Aku pesan apa-apa nanti update dalam group family Semenyih. Nabiha return call semula. "Kakly..." dia menangis kuat.. Aku sabarkan dia. Pulse paklang dah tak ada. Tunggu official dari doktor". Aku diam. Tak mungkin. Aku berharap doktor akan cuba yang terbaik untuk sedarkan paklang.  Aku call mak . "Mak, paklang pengsan kat klinik. Dah dibawa ke HUKM". Aku cuba ringkaskan info.  Mak dah tak tentu arah. Allah..allah dengar mak mengucap. Aku cakap tunggu berita dari Arif, Mak kata ok. Mak tunggu. Jam 500 petang, Arif update di group family Semenyih. "Assalam, dukacita dimaklu

Tiada Lagi

08.12.2014 - 08.05.2015 Genap 5 bulan pemergian atok yang disayangi. Hingga kini, aku masih terasa kehilangan atok. Di sudut katil, masih tercari-cari bayang atok berbaring menanti anak cucu pulang balik ke kampung. Masih terngiang-ngiang dia riuh memanggil anak cucu. Sedari kecil kami anak cucu dibesarkan dengan kasih sayang atok. Walaupun dia 'garang', tapi atok tetap manjakan anak cucu dia. Nak apa, minta saja, pasti dia tunaikan. Kaki tua yang sering bengkak, tetap diteruskan mengayuh basikal ke Pekan Semenyih semata mencari apa yang kami mahu. Asal anak cucu gembira dan tetap di depan mata. Ya, hingga ke saat ini, anak cucu atok rindukan atok. Semoga atok ditempatkan dikalangan insan-insan yang beramal soleh. Alfatihah untuk allahyarham Sulaiman Bin Deli.

0ffiallly engaged..♥‿♥

~aku bahagia~ ♥‿♥ aku gembira.. ♥‿♥ gadis manis yg manja ♥‿♥  dari kekasih kepada kekasih ~Norezuwan ♥♥ Yusmalaily~