Skip to main content

Seharian di spital...

 13-06-2012 Balik kerja aku tengok dia dah menggigil-gigil.. makan pun tak selera. Siap-siap terus aku bawa en suami ke klinik. Doc check suhu badan en suami..39 c dan dia arahkan aku bawa en suami terus ke hospital. Tanpa melengah, singgah rumah kaklong, minta jaga Putri kejap. 

Aku terus memecut ke Hospital Kajang. Setibanya di hospital, buat pendaftaran/saringan pertama kemudian terus tunggu giliran untuk saringan kedua. MA yang bertugas membuat pemeriksaan fizikal. Kemudian tunggu lagi untuk pemeriksaan oleh doc. (Nasib semuanya berjalan dengan lancar) Lima minit menunggu, nombor naik terus masuk bilik jumpa doc. Aku masuk skali sbb risau keadaan en suami. Doc tanya mcm-mcm..en suami jawab pun blur-blur aje. Lepas tu buat pemeriksaan kesihatan. Doc suspek denggi. Doc suruh bawa ke bahagian x-ray dan cek urine. Lepas tu doc masukkan air dan suruh tunggu result. 

Jam 10.00 malam doc bagitahu result. Alhamdulillah semuanya baik-baik saja.. Jantung, paru-paru dan darah semuanya ok. Cuma platelet darah putih je turun sikit. Doc suruh pantau kalau demam tak kebah juga suruh cepat bawa ke hospital semula. Buat ujian darah semula. Takut demam malaria pulak. Ternganga aku sekejap... 

Syukur en suami dibenarkan balik. Terus singgah kedai tom yam. En suami request mee hoon tom yam. Balik mandi, makan, makan ubat terus tido.. Meleleh air mata bila tengok en suami tido dalam keadaan yang lemah.. Ya Allah..semoga kau lindungi suamiku dari sebarang penyakit merbahaya... Aminnn....

menunggu giliran untuk saringan & jumpa doc..

nk kene cocok... 

kene cocok.. ouchh!!

bacaan gula 6.9

kene drip..
 
ready utk scg scan

ready utk scg scan
 
erkk..kaki pun kene..

keletihan


*besok balik sentul... mama sentul wisaukan anak manja dia..*



Comments

Popular posts from this blog

Dalam Kenangan | Dr. Rasmani Md Zin

Sabtu 6/6/2020 jam 430 petang, dapat whatsapp dari group family. Paklang pengsan di klinik. Dalam hati aku mesti paklang letih bertugas. Kurang rehat barangkali.  Aku cuba call Nabiha. Panggilan tak berjawab. Aku call pula Arif. Arif jawab panggilan sambil tersedu. Lain macam ni. Dia cakap tunggu doktor cek. Paklang masih  belum sedarkan diri lagi. Allah.. aku dah tak sedap hati. Aku pesan apa-apa nanti update dalam group family Semenyih. Nabiha return call semula. "Kakly..." dia menangis kuat.. Aku sabarkan dia. Pulse paklang dah tak ada. Tunggu official dari doktor". Aku diam. Tak mungkin. Aku berharap doktor akan cuba yang terbaik untuk sedarkan paklang.  Aku call mak . "Mak, paklang pengsan kat klinik. Dah dibawa ke HUKM". Aku cuba ringkaskan info.  Mak dah tak tentu arah. Allah..allah dengar mak mengucap. Aku cakap tunggu berita dari Arif, Mak kata ok. Mak tunggu. Jam 500 petang, Arif update di group family Semenyih. "Assalam, dukacita dimaklu

Tiada Lagi

08.12.2014 - 08.05.2015 Genap 5 bulan pemergian atok yang disayangi. Hingga kini, aku masih terasa kehilangan atok. Di sudut katil, masih tercari-cari bayang atok berbaring menanti anak cucu pulang balik ke kampung. Masih terngiang-ngiang dia riuh memanggil anak cucu. Sedari kecil kami anak cucu dibesarkan dengan kasih sayang atok. Walaupun dia 'garang', tapi atok tetap manjakan anak cucu dia. Nak apa, minta saja, pasti dia tunaikan. Kaki tua yang sering bengkak, tetap diteruskan mengayuh basikal ke Pekan Semenyih semata mencari apa yang kami mahu. Asal anak cucu gembira dan tetap di depan mata. Ya, hingga ke saat ini, anak cucu atok rindukan atok. Semoga atok ditempatkan dikalangan insan-insan yang beramal soleh. Alfatihah untuk allahyarham Sulaiman Bin Deli.

0ffiallly engaged..♥‿♥

~aku bahagia~ ♥‿♥ aku gembira.. ♥‿♥ gadis manis yg manja ♥‿♥  dari kekasih kepada kekasih ~Norezuwan ♥♥ Yusmalaily~