Web Analytics

Nuffnang

Friday, July 27, 2012

Kisah Pagi Jumaat


Daripada tengah hari semalam anak kucing ni mengiau-ngiau dengan penuh sayu.. mesti dia panggil mak dia kan.. sayu hati aku.. tp anak kucing ni ada kat dalam rumah jiran sebelah rumah. Hurmmm... dari siang bawak ke malam boleh dia wat dek je anak kucing ni mengiau tak berhenti.. geram aku..

Pagi tadi masa hantar cik Putri ke rumah kaklong (pengasuh-kak ipar) suara anak kucing tu makin lama makin perlahan.. en suami dah sedih..takut anak kucing tu mati kelaparan. Terus mak dan en suami nekad bukak pagar jiran sebelah dan ambil anak kucing tu. Aku carikan kotak dan buat susu.

Anak kucing tu belum buka mata dan tali pusat pun masih belum tanggal. Ke mana lah aku nak cari mak kepada anak kucing ni..sian dia nak menyusu... 

Terbayang cik Putri menangis kelaparan..blm apa-apa aku dah nangis dulu... Semoga pagi Jumaat ini memberikan barakah dalam hidup kita semua..

nak keluar dari kotak..

en suami suapkan susu...

*rindu cik Putri*



No comments:

Post a Comment