Skip to main content

Happy Monday!


Pagi jam 8.00 kami sampai di KK Kajang. Cik Putri kene cucuk - 12 bulan. Kali ni boleh la nak puji KK Kajang sebab dah bersistematik, terautr dan urusan lebih mudah. Kaunter Ibu & Anak dah asing dengan Kaunter Ibu Mengandung. Tak la serabut tunggu nombor anak sama dengan nombor ibu mengandung. Kalau tak mau berkulat aku kat situ tunggu lama-lama dengan peel cik Putri yang makin banyak akalnya.. 

Jumpa angah & kak lucy. Diorang baru nak bukak buku pink untuk "Afiq Danial"... Kakakakaka!!! 
Ok, aku main taip je... ni semua salah kakak Dhaniyah Aqilah yang siap-siap bagi nama untuk adik dia yang dalam perut mama dia.. Hihihiii... Confident je dapat baby boy... Siap cakap muka baby tu ensem macam papa dia.. Nak jugak!!!

Tunggu tak sampai setengah jam nombor cik Putri naik. Terus masuk jumpa nurse. Nurse tanya boleh berdiri/jalan sendiri tak? Aku angguk kepala. Nurse suruh naikkan cik Putri atas penimbang. Ok 10 kg!!
Patut lengan mama dah keluar muscle!! Jimat tak payah pergi gym...

Lepas tu nurse suruh masuk bilik injection untuk cik Putri. Yang tu aku serah bulat-bulat pada en suami. Tak mampu aku nak pegang cik Putri waktu di kene suntik nanti. Nanti aku yang meraung. Kat luar aku doa supaya cik Putri tak menangis. 

Lima minit kemudian en suami keluar sambil pangku cik Putri yang teresak-esak. Aduhh, pasti sakit kene cucuk... Aku terus peluk dia dan usap dia dengan penuh kasih sayang. Cik Putri peluk aku erat-erat. tak mahu lepas. Dia tersedu-sedu dibahu aku. En suami bagitahu, baru nurse tarik jarum, dia dah melalak siap-siap... Belum pun kene suntik..Hehehe... anak mama..

Balik dari klinik terus sarapan kat kedai. Perut dah kebulur. Sambil suap nasi sambil dukung cik Putri yang lena di bahu. Haih... dia memang gemar landing di bahu aku. Walaupun beralaskan tulang bahu, dia tetap lena. 

Aku dan en suami ambil cuti, jadi ingat nak teman cik Putri di rumah. Tapi bila en suami tanya, lepas ni nak ke mana? Aku terus senyum. Pa, jom naik Genting bawa adik... Nak bawa adik main Indoor Games. En suami senyap. Ingatkan tak setuju. Tiba-tiba dia cakap, makan cepat kita pergi sekarang. Hehehe... Thanks sayang!!

Memandangkan hari bekerja jalan lancar, tak sesak. Kami sampai dengan cepat di atas. Cuma berkali-kali aku pesan pada en suami, berhati-hati sewaktu tiba diselekoh-selekoh tajam naik ke Genting. Memang aku gayat. Seram sejuk kaki sambil break angin. Ok, aku memang penakut pada ketinggian.

Sampai saja di atas, cik Putri terus bangun dari tidur. Dia senyap saja. Entah sebab sejuk atau sebab sakit peha kene inject tadi. Hehehe...


sampai je terus posing...

ok!! she love the horse!!
 
start moody!!

puas pujuk...

my sweety bunny..

moody...

nak mama..nak mama..

again... riding the horse

excited!!

my cutie pie..

ape tu!!

hwaaa!!!

Semuanya untuk anak mama.. Putri Nurnazurah Qistina...


Comments

Popular posts from this blog

Dalam Kenangan | Dr. Rasmani Md Zin

Sabtu 6/6/2020 jam 430 petang, dapat whatsapp dari group family. Paklang pengsan di klinik. Dalam hati aku mesti paklang letih bertugas. Kurang rehat barangkali.  Aku cuba call Nabiha. Panggilan tak berjawab. Aku call pula Arif. Arif jawab panggilan sambil tersedu. Lain macam ni. Dia cakap tunggu doktor cek. Paklang masih  belum sedarkan diri lagi. Allah.. aku dah tak sedap hati. Aku pesan apa-apa nanti update dalam group family Semenyih. Nabiha return call semula. "Kakly..." dia menangis kuat.. Aku sabarkan dia. Pulse paklang dah tak ada. Tunggu official dari doktor". Aku diam. Tak mungkin. Aku berharap doktor akan cuba yang terbaik untuk sedarkan paklang.  Aku call mak . "Mak, paklang pengsan kat klinik. Dah dibawa ke HUKM". Aku cuba ringkaskan info.  Mak dah tak tentu arah. Allah..allah dengar mak mengucap. Aku cakap tunggu berita dari Arif, Mak kata ok. Mak tunggu. Jam 500 petang, Arif update di group family Semenyih. "Assalam, dukacita dimaklu

Tiada Lagi

08.12.2014 - 08.05.2015 Genap 5 bulan pemergian atok yang disayangi. Hingga kini, aku masih terasa kehilangan atok. Di sudut katil, masih tercari-cari bayang atok berbaring menanti anak cucu pulang balik ke kampung. Masih terngiang-ngiang dia riuh memanggil anak cucu. Sedari kecil kami anak cucu dibesarkan dengan kasih sayang atok. Walaupun dia 'garang', tapi atok tetap manjakan anak cucu dia. Nak apa, minta saja, pasti dia tunaikan. Kaki tua yang sering bengkak, tetap diteruskan mengayuh basikal ke Pekan Semenyih semata mencari apa yang kami mahu. Asal anak cucu gembira dan tetap di depan mata. Ya, hingga ke saat ini, anak cucu atok rindukan atok. Semoga atok ditempatkan dikalangan insan-insan yang beramal soleh. Alfatihah untuk allahyarham Sulaiman Bin Deli.

0ffiallly engaged..♥‿♥

~aku bahagia~ ♥‿♥ aku gembira.. ♥‿♥ gadis manis yg manja ♥‿♥  dari kekasih kepada kekasih ~Norezuwan ♥♥ Yusmalaily~