Skip to main content

Semua sudah berubah...


Saat aku menaip entry ni, hati tak keruan. Sebak ada, nak nagis meraung ada. Bukan masalah besar, tapi bermulanya perubahan masa dan jadual kehidupan seharian aku sekeluarga. Hoi sedih gila kot hati aku ni. Mana taknya, sebelum ni aku duduk menumpang di rumah mak abah aku. Cik Putri kakak ipar aku ngasuh. Duduk sebelah rumah mak aku saja. Bila en suami kerja shift malam, dia boleh jenguk-jenguk Cik Putri kat rumah sebelah. Petang aku ambil Cik Putri sempat la dia main-main dengan papa dia sebelum papa dia pergi kerja.

Tapi kali ni rutin tu akan berubah. Kami dah duduk rumah sendiri. Dia pergi kerja petang aku masih lagi dalam perjalanan ambil Cik Putri dan pulang ke rumah kami. Selisih jalan. Papa dia tak dapat jumpa cik Putri la. Dia balik besok pagi, aku dan Cik Putri dah gerak ke rumah mak aku. Dah tak jumpa lagi. Rutin seminggu Putri tanpa papa dia.Macam mana lah agaknya Putri nanti ye. Celik mata bangun dari tido saja dah cari tanya papanya mana.. "PAPA..PAPA..PAPA..." :(

Pagi tadi sebelum bertolak pergi rumah mak aku, aku pesan pada en suami. Seminggu dia tak jumpa Cik Putri, terus muka dia berubah sayu. Di peluk cium Cik Putri yang lena di kerusi baby. Kalo aku dah melolong sedihnya.. Dia kata dia akan rindu Cik Putri nanti... Dah tak payah nak gedik sangat.. Janji en suami pergi balik kerja dengan selamat.. Semoga Allah melindungi papa Putri..

Tak apalah, waktu papa dia rehat nanti aku akan buat call, suruh Cik Putri cakap dengan papa dia..


Sabtu ni cuti umum sempena Perayaan Deepavali. Selamat beraya buat warga India di Malaysia..

Kalaulah cuti jatuh hari Ahad, sedap sikit Isnin cuti.. Hehehe..


Comments

Popular posts from this blog

Dalam Kenangan | Dr. Rasmani Md Zin

Sabtu 6/6/2020 jam 430 petang, dapat whatsapp dari group family. Paklang pengsan di klinik. Dalam hati aku mesti paklang letih bertugas. Kurang rehat barangkali.  Aku cuba call Nabiha. Panggilan tak berjawab. Aku call pula Arif. Arif jawab panggilan sambil tersedu. Lain macam ni. Dia cakap tunggu doktor cek. Paklang masih  belum sedarkan diri lagi. Allah.. aku dah tak sedap hati. Aku pesan apa-apa nanti update dalam group family Semenyih. Nabiha return call semula. "Kakly..." dia menangis kuat.. Aku sabarkan dia. Pulse paklang dah tak ada. Tunggu official dari doktor". Aku diam. Tak mungkin. Aku berharap doktor akan cuba yang terbaik untuk sedarkan paklang.  Aku call mak . "Mak, paklang pengsan kat klinik. Dah dibawa ke HUKM". Aku cuba ringkaskan info.  Mak dah tak tentu arah. Allah..allah dengar mak mengucap. Aku cakap tunggu berita dari Arif, Mak kata ok. Mak tunggu. Jam 500 petang, Arif update di group family Semenyih. "Assalam, dukacita dimaklu

Tiada Lagi

08.12.2014 - 08.05.2015 Genap 5 bulan pemergian atok yang disayangi. Hingga kini, aku masih terasa kehilangan atok. Di sudut katil, masih tercari-cari bayang atok berbaring menanti anak cucu pulang balik ke kampung. Masih terngiang-ngiang dia riuh memanggil anak cucu. Sedari kecil kami anak cucu dibesarkan dengan kasih sayang atok. Walaupun dia 'garang', tapi atok tetap manjakan anak cucu dia. Nak apa, minta saja, pasti dia tunaikan. Kaki tua yang sering bengkak, tetap diteruskan mengayuh basikal ke Pekan Semenyih semata mencari apa yang kami mahu. Asal anak cucu gembira dan tetap di depan mata. Ya, hingga ke saat ini, anak cucu atok rindukan atok. Semoga atok ditempatkan dikalangan insan-insan yang beramal soleh. Alfatihah untuk allahyarham Sulaiman Bin Deli.

0ffiallly engaged..♥‿♥

~aku bahagia~ ♥‿♥ aku gembira.. ♥‿♥ gadis manis yg manja ♥‿♥  dari kekasih kepada kekasih ~Norezuwan ♥♥ Yusmalaily~