Web Analytics

Nuffnang

Monday, January 6, 2014

Seharian..


Sejak tinggal bertiga di rumah baru, rutin harian dah berubah. Sebelum ni semua emak yang tolong tengok-tengokkan. Sekarang semua kene buat sendiri. Mula-mula rasa penat. Biasalah dengan cik Putri yang main membesar dengan bijaknya, macam-macam peel dia buli mama dia.

Bangun pagi, siapkan segala perkakas cik Putri. Kemas-kemas apa yang patut. Siap-siap terus angkat cik Putri yang masih tidur masuk kereta. Lena tidur sampai rumah nenek. Hantar rumah ummi (kaklong).

Balik kerja ambil cik Putri, waktu petang biasa dia hyper. Dalam kereta, kalau tak menyanyi, dia melalak, melompat-lompat. Kalau boring dia tidur. Sampai rumah kemas-kemas, membasuh, melipat, masak siapkan makan malam. Tunggu en suami balik kerja. Masa untuk melayan cik Putri.

Rutin berjalan biasa sehari-hari.

Oklah, aku dapat berdikari. Sediakan keperluan en suami dan cik Putri. Kadang demam pun gigih juga nak settlekan kerja rumah sebab tak nak rumah macam tongkang pecah. Tapi kalau dah ada anak kecil, nak melawa pun tak sempat. Kan..kan.. Biar dia bebas explore satu rumah. Hehehe...

Semoga kami terus dilimpahkan kasih sayang dan kebahagiaan yang tak terhingga dariNya..



1 comment:

  1. in shaa Allah.
    baru la betoi kan.. biat je putri xplore.. mcm rumah x da sapa nk xplore. hihi

    ReplyDelete