Skip to main content

GOLD COAST MORIB


Setelah berbincang dengan En. Zuwan, kami setuju. Pilih 1.2.2015 - 3.2.2015 untuk percutian keluarga kami. En. Zuwan serahkan semua pada aku. Aku search tempat, date availability, tengok price dan En. Zuwan confirmkan, terus email minta proforma invoice dan bayar. Settle!.


Ahad pagi, sarapan di Saujana Impian. Balik terus kemas-kemas beg dan gerak ke Morib. Cik Putri kemain teruja bila aku kata nak mandi kolam.

"Ma, nak mandi kolam boleh?" "Boleh.."
"Ma, nak mandi kolam boleh?" "Boleh.."
"Ma, nak mandi kolam boleh?" "Boleh.."
"Ma, nak mandi kolam boleh?" "Boleh.."

 Masuk sepuluh kali putri tanya mama, mama nangis... Huuuuuu...

Perjalanan lancar, kami ikut jalan Putrajaya - Dengkil. Kami tiba di Gold Coast Morib (GCM) jam 12.30 tengahari. Aku terus ke lobby untuk register. Semata tunjuk resit bayaran dan terus sign. Dapat pass bangle  dan breakfast coupon. Check in pukul 3.00 petang. Jadi kami keluar dari Gold Coast dan cari tempat makan di Pantai Morib. Perjalanan dalam 5 minit. Mencari parking 5 minit.

Makanan mudah nak dapat, sedap pulak. Harga berbaloi. Tak mahal, tak murah. Biasa saja. Dalam jam 2.00 petang dapat panggilan dari GCM, bilik sudah sedia. Ok, lega. Tak lah lama aku nak menunggu sangat. Selesai makan kami berpatah balik ke GCM. Terus ambil kunci bilik dan bermulalah pengembaraan kami. Cari bilik tak jumpa!! Puas aku keliling, cari signboard atau signage bilik. Hurmm... hampeh!! Malas nak tanya kat kaunter yang bg penerangan TAK TEPAT, aku teruis call GCM dan operator bagitahu kat mana lokasi bilik aku.

Sambil jalan sambil tanya cleaner betul tak tempatnya, cleaner cakap betul. Ha.. tak bertanya sesat jalan kan.. Okeh, jumpa bilik terus lepak kejap. Tapi cik Putri tak sabar nak terjun kolam.  Siapkan pakaian renang dia, berlari dia turun ke bawah. Gembira dia dapat mandi kolam. Hutang setahun lamanya nak bawa dia berjalan.

Layankan gambar anak beranak yang gembira main air kolam. Hahaha.. Untuk anak-anak memang seronok. Mandi kolam berejam tak kisah. Dari pagi sampai ke petang. Adoiii..

Terima kasih En. Zuwnan yang layankan kerenah mak singa aka mak manja ni.. Percutian 3 Hari 2 Malam yang best!!.  Okeh, boleh plan percutian hujung tahun pulak?

Ke Penang kite??

































Boleh layari  www.goldcoastresort.com.my untuk tempahan online atau melalui telefon.



Comments

Popular posts from this blog

Dalam Kenangan | Dr. Rasmani Md Zin

Sabtu 6/6/2020 jam 430 petang, dapat whatsapp dari group family. Paklang pengsan di klinik. Dalam hati aku mesti paklang letih bertugas. Kurang rehat barangkali.  Aku cuba call Nabiha. Panggilan tak berjawab. Aku call pula Arif. Arif jawab panggilan sambil tersedu. Lain macam ni. Dia cakap tunggu doktor cek. Paklang masih  belum sedarkan diri lagi. Allah.. aku dah tak sedap hati. Aku pesan apa-apa nanti update dalam group family Semenyih. Nabiha return call semula. "Kakly..." dia menangis kuat.. Aku sabarkan dia. Pulse paklang dah tak ada. Tunggu official dari doktor". Aku diam. Tak mungkin. Aku berharap doktor akan cuba yang terbaik untuk sedarkan paklang.  Aku call mak . "Mak, paklang pengsan kat klinik. Dah dibawa ke HUKM". Aku cuba ringkaskan info.  Mak dah tak tentu arah. Allah..allah dengar mak mengucap. Aku cakap tunggu berita dari Arif, Mak kata ok. Mak tunggu. Jam 500 petang, Arif update di group family Semenyih. "Assalam, dukacita dimaklu

Tiada Lagi

08.12.2014 - 08.05.2015 Genap 5 bulan pemergian atok yang disayangi. Hingga kini, aku masih terasa kehilangan atok. Di sudut katil, masih tercari-cari bayang atok berbaring menanti anak cucu pulang balik ke kampung. Masih terngiang-ngiang dia riuh memanggil anak cucu. Sedari kecil kami anak cucu dibesarkan dengan kasih sayang atok. Walaupun dia 'garang', tapi atok tetap manjakan anak cucu dia. Nak apa, minta saja, pasti dia tunaikan. Kaki tua yang sering bengkak, tetap diteruskan mengayuh basikal ke Pekan Semenyih semata mencari apa yang kami mahu. Asal anak cucu gembira dan tetap di depan mata. Ya, hingga ke saat ini, anak cucu atok rindukan atok. Semoga atok ditempatkan dikalangan insan-insan yang beramal soleh. Alfatihah untuk allahyarham Sulaiman Bin Deli.

0ffiallly engaged..♥‿♥

~aku bahagia~ ♥‿♥ aku gembira.. ♥‿♥ gadis manis yg manja ♥‿♥  dari kekasih kepada kekasih ~Norezuwan ♥♥ Yusmalaily~