Web Analytics

Nuffnang

Thursday, January 20, 2011

Kerja di hari cuti umum

Hari ni cuti umum sempena Hari Thaipussam.. jadi mak bagi arahan suruh bekerja..kerja mengecat.. siapkan juga bilik aku hari ini.. Pagi-pagi ambil angah kat rumah dia. Kerahan tenaga diperlukan di rumah. Hehehe.. maseh angah, jasamu ku kenang.. Sampai-sampai rumah bedal nasi lemak dan roti canai sekeping (beli kat Sri Jelok),  terus mulakan tugas. Mengecat siling dan dinding. Huh!! Lama-lama aku atas tangga ni aku boleh pitam... Iskkk...

Last-last tukar dengan abah. Aku dh melepek kat bawah.. (Kerja berat lebih dari setengah jam aku akan pitam..bukan sengaja tp kemampuan aku hanya setakat itu saja..) Dari pukul 8 pagi sampai pukul 2 petang baru siap semua. Lepas mak puas hati dengan pekerja-pekerja  buruh kerja-kerja mengecat, barulah semua tarik nafas lega... (mak akan pastikan semuanya sempurna..hehehe...) Lepas ni nak balik rumah atok dekat Semenyih sekejap. Nak gosip artis bincang-bincang pasal ape ntah.. Ok! Mari bersiap.. Jumpe besok.. Tata titi tutu...

*Nak tunggu 2 mnggu lagi baru brg sampai..br laa dapat tacap bilik*


3 comments:

  1. alamak, dah lama niat nak mengecat bilik tak selesai2 juga....cat dah beli!

    entah tahun bila baru nak siap....

    ReplyDelete
  2. @kakjie: bilik nk cantik..tp bila nk ngecat terus surrender.. hahaha... upah org agak2 berapa agaknye..

    ReplyDelete
  3. @babyhanny bilik dah siap..x sabar nk tunggu my whitee set.. hehehe...

    ReplyDelete